onsdag 17 juli 2013

Sous Vide matlagning - nu är det snart dags!

Imorgon fyller jag år och har nu beställt en så kallad "vattenugn" av modellen Sous Vide Demi som födelsedagspresent till mig själv.

Jag blev väldigt nyfiken på Sous Vide konceptet när jag snubblade på det på nätet när jag letade recept för en middag. Senare på kvällen/natten kunde jag inte låta bli att googla vidare på Sous Vide.

Hittade tråden "Vi som lagar mat Sous Vide" på FlashBack och efter att ha tillbringat ett par timmar läsandes där blev jag ännu mer intresserad och började allvarligt fundera på att skaffa en Sous Vide maskin.

Valet föll på ett Sous Vide Demi paketerbjudande med vakuumförseglare och vakuumpåsar via websidan http://www.sousvideshop.se/ eftersom jag tyckte det verkade prisvärt och tänkte att jag nog inte behövde den stora Supreme-modellen utan borde klara mig på denna som klarar upp till 2-kilos köttstycken. Var lite tveksam till att beställa på nätet och betala med kort i förväg men då andra handlat där och också givit deras danska moderbolag (tror jag det är) bra rating på Trust Pilot samt att de ringde upp mig från ett danskt nummer och besvarade mina frågor som jag ställt via webformuläret på sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar