torsdag 18 juli 2013

Nu har Sous Vide paketet kommit!

Verkligen inget att klaga på vad gäller leveranshastigheten :-)
Beställde sent på tisdag eftermiddag (och då sa de att de skulle se till att skicka det på onsdagen) och idag (torsdag) fanns paketet att hämta ut på Postens närmsta utlämningsställe.

Packade upp allt och testade så det fungerade och det var inga problem. Burken pep till när man stoppade i sladden och sedan slog man på den genom att hålla in den röda powerknappen några sekunder. Lättförståeliga knappar så man behövde knappt läsa manualen men för säkerhets skulle ögnade jag ändå igenom den lite (fanns inte på svenska men engelska är bäst ändå tycker jag, då slipper man konstiga eller till och med felaktiga översättningar).

Imorgon har jag tänkt göra saftiga (förhoppningsvis) kycklingfiléer till middag och har börjat läsa på lite om det. Postar mer detaljer om det imorgon.

Men nu blev jag otålig - jag vill ju prova något direkt!!!

Nåt ska man ju ändå äta till lunch imorgon så då kan väl nåt stå på under natten 12+ timmar och bli lite mörare än utan Sous Vide tänkte jag. Hade en liten 800g bit nötbog som jag skar upp i 6 st 2cm breda skivor. OK, detta var ju inte helt planerat så jag hoppas 14 timmar inte blir helt kasst - har läst på nätet att bog ska köras i 48 timmar för att bli som allra mörast. Nåja, om det inte blir bra så vet jag varför i alla fall.

Hur som helst så ville jag ju testa allt och kryddade bitarna på båda sidor med en tacomixkrydda och hackade en vitlök som jag strödde över dem och sedan vacuumförpackade i en stor påse alltihopa tillsammans fast bitarna liggandes var för sig. Det var en av de tio vacuumpåsarna som följde med i vacuummaskinens förpackning. Jag köpte ju ett paket med Sous Vide Demi och deras vacuumförslutare och två förpackningar med vacuumpåsar.

Återkommer med resultatet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar